Tuesday, November 17, 2015

#39

Hala tuju aku hanya satu. Aku mahu terus capai destinasiku. Kemahuan aku hanya satu.

Berdering telefon bimbit bikin kaget. O12 tertera di skrin. Hanya nombor tiada nama. Diangkat setelah beberapa saat aku biar.

'Assalamulaikum, Hello?'

'.......'

'Hello? Ni siapa? Nak cakap dengan siapa?'

'.............'

'Um..helloooooooooo?'

Tiada jawapan untuk kali ketiga terus aku tutup dan carut. Ah dasar puaka ini orang mahu aku kumpul dosa. Lagu Kim Yerim aku dengar entah kali ke berapa dan aku pasang sepenuh volume.

Saat aku sampai ke destinasi..

Dering telefon lagi. Dan sekali lagi nombor yang sama masih tiada nama yang tertera.

Aku biar dan tunggu. Sabar aku sudah goyah stabilnya.

Henti deringan setelah berapa lamanya.

Lagu bermain rancak di telinga. Aku tutup mata kasi feel dalam jiwa.

Hala tuju aku belum sempat aku capai.

Dering kali ketiga. Ini mahu bikin filem Conjuring 2.0 ke macam mana.

Aku angkat dan sebaik mungkin aku bertutur, 'Hello nak cakap dengan siapa?'

Dan masih tiada jawapan berbalas dari talian sana. Aku diam dan tajamkan telinga.

Ah sudah hanya hembusan nafas aku dengar. Aku tutup.

Kali ini lagu Repvblik jadi santapan hiburan.

Yessss sudah mahu tercapai hala tuju aku yang satu itu.

Kiraan


 5,


4,


 3..


2..


1..


zrrrtzrrrtzrrrrtzrrrtzrrrtzrrrrt henfon bergetar ada panggilan masuk.

Fuh.

AH INI MEMANG DASAR SYETONIROJIM NI AH AMENDA SIAAAAA SAJA KE MACAM MANA NI APA PUAKA SANGAAAT NIII.

Deringan dan 012 tanpa pemiliknya bikin aku tekan butang ignore dan biarkan.

'Lantak hengk0 lah yop bazir kredit tak cakap apo. Tak kuasa nak layan.' bisik hati.

Sedang aku tenangkan ngamuk menggila gara gara si Halimunan ganggu rencana aku seraya itu aku mendapat satu pesanan ringkas.

'Maaf. Rindu suara. Tiada niat nak ganggu. Jaga diri.'
Untuk pertama kalinya seakan akan lagu mengiring diri seperti memerli aku yang terpinga-pinga.

Aku tutup mata. Lagu Repvblik yang sarkastik masih di gegendang telinga.

Dan untuk beberapa minit lamanya aku capai kemahuan aku yang satu itu.





Tidur. Em dapnyaaa.

No comments:

Post a Comment